keskiviikko 28. maaliskuuta 2012

Piece of.. heaven?

Jokainen mut tunteva tietää millaiset ruuanlaiton taidot mä omistan. Tai enemmän puhutaan taidottomuudesta... En oo koskaan ollut kovin innostunut kyseisestä hommasta vaikka sitten syöminen on sydäntä hyvinkin lähellä. Ruoka on mun intohimo ja mä yksinkertaisesti rakastan hyvää ruokaa. Monesti tuli ennen soitettua pihan toiselle puolelle Karolle josko sieltä tulisi mulle kokki... Täällä sitten yksi mun työtehtävistä on kokkaaminen. Mä vähän jännitin sitä, vaikka olinkin perheelle kertonut taidottomuudestani. Aloiteltiin hyvin helpoista ruuiasta ja aikalailla niitä mä edelleen teen. Mutta mä en ole surkea!! Oon jopa hyvä. Noorakin aina ihmettelee mitä höpöttelen, sen mielestä mun ruuat on aina ollu maukkaita. Pientä edistystä on ollut kiva huomata. Jotenjoo. Mulla oli tossa eilen hyvin tylsää, joten päätin ikuistaa lasagnen teon!!!


Eka tietenkin aloitetaan tutustumalla ohjeeseen mikä löytyi kuvassa näkyvästä kirjasta.


Kyllä, käytän lapsille kohdistettua kokkikirjaa!


Juustoiselta näyttää, tää olisi niin Aliisan ohje ;)

Sitten tietenkin kerätään raaka-aineet pöydälle (mä en tosissaan tee tätä ikinä...). Ohjetta on vähän sovellettu mutta kato ei se mitää!!


Ensimmäisenä oli tomaattijauhelihakastikkeen teko. Helppoa kuin mikä! Jauhelihat kypsäks, pippuria ja soveltaen erinäisiä tomaattituotteita kastike sekaan. Valmista.

Nam nam..

Tämän jälkeen valmistin juustokastike jutun. Eli ricottaa, parmesania ja kananmunaa. Sekaisin vain ja se oli valmista. Eipä ollut kovin vaikea prosessi tämäkään.

TADAA. Tälläistä mömmöä.

Ja sitten alkoikin kaikean kokoaminen. Eli tomaattijuttuu, lasagnelevyi, juustomömmöö ja mozzarellaa vuorotellen. Ohjeen mukaan levy kerroksia olisi tullut 3.. No mun lasagneen tuli 2. Tein vähän oman pääni mukaan... Tota juuston määrän en kyllä ymmärrä.. Yhteensä tähän tuli 2,25 KILOA juustoa.



Valmis!! Päälle tuli vielä hieman parmesania ja eikun uuniin!

Uunissa tää oli joku 30 min. 180°. Mä ainaki luotan aikalailla enemmän silmiin sen mukaan kauan pidän ruokaa uunissa.. Parempi niin.

VALMIS !!

Joo ehkä hieman palaneelta näyttää.. Mutta se on vaan toi toinen puoli! Ja se ei ole pääasia.. Toi oli HYVIN juustoista, mutta oikein hyvää! Ens kerralla (tää oli tosissaan mun elämäni toka lasagne...) otan kyllä jonkun ohjeen mikä on vähemmän juustoinen. Naminami, oli namia.

<3 Maija
Ps. Lupaan kirjoitella mielenkiintoisemmista asioista kun lasagnen teosta kyllä..... Älkää pelätkö, te miljoonat lukijani!

Ei kommentteja: