tiistai 23. lokakuuta 2012

start of our first NZ roadtrip!

Terkut Queenstownista. Tai en mä kyllä tiedä missä tuun tän julkaisemaan, tällä hetkellä ajetaan juuri pois päin kyseisestä kaupungista. Lauantai päivää juuri tässä vietellään. Tosissaan 5 yötä meni Christchurchissä, nyt ollaan asuttu 3 yötä mein motor homessa elikkä tutummin asuntoautossa. Reissussa mukana Veera, fijikaveri Ryan jenkeistä sekä sen tuttu irkkutyttö Zara. Auto on sellainen mitä en koskaan uskaltaisi ajaa ja no aikalailla toi ainut miespuolinen henkilö on tästä vastuussa (se ei ees anna meiän kokeilla haha).. Ei mut tää on tosi kiva, hyvät nukkumatilat ja toimiva keittiö. On vessa ja suihku ja isot ikkunat, hiton hyvä katella maisemia! Mä tässä just samalla ihailen UPEITA vuoria, en kestä kuinka nättiä täällä on.. Jaksan noin 5min välein päivitellä näitä maisemia, en oo vieläkään kyllästyny vaikka kuinka jonkun mielestä nää vuoret yms oiski aika samanlaisia joka kohassa. Ei mun mielestä vaa!! Ollaan Veerankaa päädytty tulokseen, että tää on kaunein maa missä ollaan molemmat käyty. Mun mielestä se on aika hyvin, ottaen huomioon mun 28 käytyä maata ja Veeralla varmaa sama määrä. Kuvia pitäisi ottaa hitosti enemmän, mut jotenki varsinki autosta käsin ei niistä tuu hyviä ni mieluummin ihailen niitä tässä ja nyt ilman linssiä. 2 yötä vielä tätä auto elämää edessä, sitten ollaan Veeran kanssa vissiin 3 yötä Queenstownissa ennen kuin lähetään ajaa pohjois-saarella ja tarkkemin Aucklandiin. Siellä suunnitelmissa vuokrata van (paljon pienempi kuin tää, älä huoli äiti) ja tutkia se saari. Eli paljon on vielä edessä! Hieman päälle viikko tässä maassa jo oltu, nyt jo nähty tajuttomia maisemia, tavattu hienoja ihmisiä ja vietetty mukavia hetkiä. Vielä 3 viikkoa edessä ja varmaan tulee ihan käsittämättömiä hetkiä vielä eteen!!!

Aloin tossa äsken miettimään kuinka onnekas oon.. Kattelin näitä maisemia ja mietin kuinka hienoa elämää tää on. Aussiaika oli unohtumaton, ihmiset ei varmasti käsitä kuinka paljon koin ja kasvoin ihmisenä siellä. Ihmiset ketä tapasin, asiat mitä tein, ongelmat mistä selvisin.. Voin kertoa, että oon hiton paljon vahvempi nykyään ihmisenä. Työajan jälkeinen reissaaminen yksinään ei ollut pitkä mutta opetti mulle paljon. Oli ehkä hyvä että muutamia vastoinkäymisiä kävi, nyt tiedän selviäväni vaikka mistä ja yksin olo ei todellakaan ole mahdotonta, se oli aika hiton hienoa jos totta puhutaan!! Se aika oli yksi mun elämäni hienoimmista.. Yhdessä reissaamisessa on paljon plussia, mutta tietenkin isoja miinuksia. Kompromisseja on tehtävä. Kun sain seuraa oli aluksi outoa, että hitto mä en voikaan enää tehdä aivan mieleni mukaan. Seura on kyllä ihanaa, pakko myöntää. Mutta kaikki tarttee hetkiä yksin, niitä pitää vain järkätä ettei pää hajoa. Isoja konflikteja ei meillä Veeran kanssa vielä ole ollut, onneksi. Ollaan molemmat onneksi aika hyviä kompromisseissa :) Pikku juttu tähä välii, mä en kestä näitiä maisemia, nää on TAJUTTTTTOMIA!!!!!! Nyt autossa asuminen yhden ihmisen kanssa kenet on tavannu noin 1kk sit ja aikalailla ventovieraan kanssa ei ole ollut maailman helpointa.. Kun yksi on prinsessa eikä yhtään tiimipelaaja on hermot aika tiukilla. Mutta tästä selvitään, vaikka sitten hammasta purren ja yhtä kokemusta taas rikkaampana! Kaikki mitä oon taas kokenu Fijillä ja täällä, aivan käsittämätöntä. Koen olevani tosissaan tosi onnekas ihminen kun saan elää tälläistä elämää. Kyllä tää on mun intohimo, siitä ei ole epäilystäkään.

<3 Maija
ps oon alle 2kk päästä kotona!!! En voi käsittää, aivan ihana mennä kotiin. Joo paljon on vielä edessä varmasti kaikkea ihanaa, mutta en voi kieltää ettei koti ois tosi paljon mielessä. Oon kohta ollu poissa 13kk.. HUI!
pps ei varmaan tartte erikseen mainita, että kaikki hyvin ja olen onnellinen. Love my life.
pps julkaisen tän Queenstownissa, tänää on tiistai ilta ja hieman meni suunnitelmat uusiks.. Niistä myöhemmin lisää kuvien kera!

Ei kommentteja: